Sider

tirsdag 26. november 2013

Advent !

Etter å hatt en veldig laaang bloggpause prøver jeg nå å komme i gang igjen. Nå står vi foran en koselig tid; Adventsukene :) Jeg gleder meg til å kose meg med pynting, baking og masse kos med familie og venner. Jeg skal prøve å ikke stresse men ta tingene som de kommer. Jul blir det uansett.

Mitt skjønne lille barnebarn, Rikke, er nå 3,5 år og vi skal nok finne på mange koselige ting sammen. Og ja, det må jeg ikke glemme: I juni fikk Rikke en liten søster, Lotte; så nå er jeg så heldig at jeg har 2 prinsesser. Men baking og andre aktiviteter er hun for liten til mens Rikke er blitt 1 år eldre og kan være med på enda mer enn i fjor.

I morgen skal vi på teater, Rikke, morfar og jeg. Folk og røvere i Kardemommeby. Rikke gleder seg veldig for i sommer var vi i Kristiansand og besøkte Kardemommeby så nå gleder hun seg til å få se både kasper, Jesper, Jonathan og tante Sofie + alle de andre. Det blir nok en koselig kveld.

Jeg fant et dikt på nettet som jeg syns var så fint og passende for tiden vi går inn i :

Advent 
Lysene tennes der ute
på treet så vakkert de står,
og lyser opp vintermørket
mens vi hurtig mot julen går.

En advent med mye glede,
vi baker og leser ei bok.
Så koker vi litt kakao
og tenner et lys i en krok.

Det klippes små hvite engler
og pasta blir malt i gull.
På kjøkk’net står mor og baker,
både snipper og fine Strull.

Så lager vi kort og skriver
med ønske om jul som blir fin.
Og sender med denne hilsen
en klem fra familien min.

****

Til vi "ses" igjen, ha en flott dag - Klem fra Lillian

1 kommentar:

  1. ønsker dere et godt nyttår, håper dere får et gått år i 2014:)

    SvarSlett

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)