Sider

tirsdag 22. januar 2013

Ole Brum kake til Christina 2 år ;-)


Første gang jeg møtte Cristina sine foreldre var da deres vakre datter fylte 1 år og de ønsket en kake til dagen hennes. Den gang var det Hello Kitty som var tema. De må nok ha blitt fornøyd for nå, da Cristina fylte 2 år var jeg så heldig å få lov til å lageen kake igjen. Denne gangen ønsket de en kake med Ole Brum og jeg tok utfordringen.
Dette er en gulerotkake med ostekrem. Jeg har farget kremen grønn og sprøytet den på kaken, pynten er laget av marsipan. Oppskriften på kake og krem kommer her :

Gulerotkake
200 gr. smør
2 dl. sukker
1 dl. brunt sukker
3 egg romtempererte
1 dl. youghurt naturell
4 dl. hvetemel
1,5 ts. bakepulver
1,5 ts. natron
1 ts. kanel
4 dl. finrevet gulerot

Pisk smør, sukker og brunt sukker til det er mykt og kremet. Rør inn 1 og 1 egg og rør til deigen er samlet. Ha i youghurten og tilsett så resten av indegridensene.
Ha deigen i en rund kakeform 24 - 26 cm. Stek kaken på rist nederst i ovenen på 200 grader i ca 40 - 45 minutt. Avkjøl kaken på rist før du fyller og pynter den.


Ostekrem
300 gr.  siktet melis
50 gr. usaltet smør
125 gr. kald kremost

Ha melis og smør i en kjøkkenmaskin og kjør på middels hastighet til det er godt blandet og kremet. Ha så i kremosten og kjør på middels hastighet i ca.5 min. til kremen er lett og luftig. Ikke visp for mye, da kan kremen bli for bløt.
Til denne kaken laget jeg 3 porsjoner med krem og hadde i grønn matfarge.

Ha en fortsatt fin kveld  - Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)