Sider

torsdag 14. januar 2016

Kremet pasta med kylling.

Nå mens jeg er i begynnelsen av lavFODMAP dietten er det viktig for meg å prøve å finne noe som smaker godt. Heldigvis er jeg glad i å lage mat men lite flink til å følge oppskrifter til punkt og prikk ;)
I dag tok utgangspunkt i en oppskrift fra boka LavFODMAP av Julianne Lyngstad - Kremet pasta med kylling og basilikum men klare selvfølgelig ikke å følge oppskriften. Jeg er sånn at en tar det en har og finner i kjøleskap og kjøkkenskap så blir det nok godt.

Og det ble kjempegodt :) Det eneste jeg kunne tenkt meg var nystekte hvitløksbrød som tilbehør. Men det har jeg ikke lov å spise :)

Oppskriften er lavFODmat, melkefri og glutenfri.

Oppskrift til 3 personer :


200 gr. glutenfri pasta
ca. 450 gr. kyllingfileter
1 dl. pastavann
1,5 dl. laktosefri fløte
1 glass soltørkede tomater
1/2 rød paprika
50 gr. purreløk (bare den grønne delen)
En liten håndfull frisk basilikum
Salt og pepper
(1 ts. falksalt med chili)
100 gr. parmesan

Skjær kyllingen i biter og stek den. Kok pastaen etter anvisning på pakken. Behold 1 d. av vannet og hell ut resten. Ha så vannet du tok til side og hell det i gryta sammen med fløten.
Ha i kylling,solrtørkede tomater, basilikum, paprika og purre.
Kok opp og la det småputre 5 - 10 minutter.
Ha så i parmesan og smak til med salt og pepper.
Jeg hadde og i 1 ts. falksalt med chili men vet ikke om en får kjøpt det i Norge. Hvis ikke smaker du gryta til med krydder du kan bruke, f.eks. et dryss med chilipulver hvis du tåler det. Dryss gjerne litt parmesan over ved severing :)

Nammi...smakte godt..Lykke til :)

Ha en flott kveld. Klem fra Lillian




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)