Sider

tirsdag 9. oktober 2012

Vaniljecupcaces med Angel Feather Icing;-)



God morgen til en ny dag. Høsten er kommet for fullt og hva er da mer koselig enn å bake litt hvis du skal være hjemme og innendørs? Jeg var en av de mange heldige som fikk boka "Love Manuela" til jul. Manuela har også bloggen passionforbaking.com. I dag har jeg laget vaniljecupcakes med frostingen Angel Feather Icing fra boka. Til cupcakene har jeg brukt den oppskriften som jeg alltid bruker.

Du trenger:
Cupcakes:
120 gr. hvetemel
140 gr. sukker
1 1/2 ts. bakepulver
litt salt
40 gr. usaltet margarin
1,2 dl. helmelk
1 egg
1ts. vaniljeekstrakt

Ha mel, sukker, salt og smør i en kjøkkenmaskin og bland alt på lav hastighet til det blir til en sandaktig konsistens. Tilsett halvparten av melken gradvis og rør til melken er blitt godt blandet i deige.
Ha resten av melken, egg og vaniljeekstrakt i en bolle og bland det sammen. Ha dette i deigen og kjør maskinene til deigen er fin og glatt. Rør så inn sjokoladelinsene.
Fyll formene 3/4 fulle og stek på midterste rulle i ca. 25 min. La cupcakene hvile i noe minutter i formen før du setter dem på en rist til avkjøling.

Frosting:
2 eggehviter
170 gr. sukker
1 dl.maissirup eller glykose
1 ss vann
3- 4 dråper sitronsaft
1 - 2 ts. vaniljeekstrakt
eventuellt matfarge om du vil garge icingen
Ha alle ingrediensene unntatt vaniljeekstrakt i en bolle over en gryte med kokende vann. Bruk en romslig bolle slik at du kan piske kraftig. Rør sammen med en håndmixer så det blir luftig og fint. Ta bollen bort fra gryten. Bland videre, jo lenger du pisker desto stivere blir icingen. Tilsett vaniljeekstrakt eller annen smakstilsetting. Ha i matfarge om du vil farge icingen.
Jeg brukte wilton tipp 1 B og skjønne rosa perler til å pynte med.

2 kommentarer:

  1. åååå denne skal jeg bake i morra ,sender bilde om jeg fixer den ,mmmmmmmmmmmm
    kjersti aarum

    SvarSlett

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)