Sider

fredag 15. februar 2013

Browniehjerter

Denne oppskriften burde jeg ha kommet med i går men da ble det ikke tid. Uansett, det er alltid godt med sjokoladekake. ja for i går 14. februar var det Valentines Day og hjerter av slag ble laget. Sjokoladehjerter, marsipanhjerter, kort med hjerter, ja hjerter i alle mulige fasonger. Og da fulgte jeg opp med sjokoladekakehjerter pyntet med marsipanhjerter, strø og perler.


Jeg laget en vanlig brownie, oppskrift finner du her:
 
200 gr. margarin
4,5 dl. sukker
2 dl. kakao
4 egg
3,5 dl. hvetemel
1 ts. bakepulver
1 ts. vaniljesukker


Smelt margarinen og bland inn sukker og kakao. Rør til blandingen er glatt og fin. Avkjøl blandingen litt. Ha så i eggene, et om gangen og rør godt mellom hvert egg. Bland så inn de øvrige ingrediensene.
Hell røren i en bakepapirkledd liten langpanne og stek kaken på 200 grader i 25 - 30 minutt.



Jeg brukte en dobbel brownie hjertrkutter og delte opp kaken. Så smurte jeg aprikossyltetøy på hvert hjerte. Marsipanen ble kjevlet ut og stukket ut med de sammen utstikkerne. Så smurte jeg litt spiselig lim oppå hjerten og strødde på litt sukkerstrø og limte på perler.

Enkelt men godt;-)

Ha en fin fredagsettermiddag- og kveld  - Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)