Sider

onsdag 6. februar 2013

Lynet McQueen!


Det er utrolig så populær Lynet McQueenkake er blitt til gutter. Veldig ofte når jeg blir spurt om å lage kake til gutter i alderen 2 - 10 år så er det en slik kake de ønsker. Denne laget jeg til en skjønn gutt, Tobias, da han fylte 5 år.
Jeg laget en sjokoladekake med sjokoladekrem, oppskriften er den samme som jeg har laget før, sjokoladekake med lys sjokoladekrem.


Bunn:

5 egg

150 gr. sukker

75 gr. potetmel

100 gr. hvetemel

3 ss. kakao

2 ts. bakepulver

2 ts. vaniljesukker



Pisk egg og sukker til en luftig eggedodis. Vei opp de andre ingrediensene og rør dem forsiktig inn i eggedosisen.

Ha røren i form 26 eller 28 cm og stek kaken på nederste rille på 180 grader i ca. 40 minutt.



Lys sjokoladekrem:

200 gr. smør

300 gr. melis

200 gr. lys sjokolade

1 ss. kakao

1 ts. vaniljeekstrakt

Rør smør og sukker til en hvit og luftig krem. Smelt sjokoladen, la den kjølne litt og tilsett den så i smørkremen. Ha i kakao og vaniljeekstrakt og rør alt godt sammen.
Jeg har ikke laget noen steg for steg til kaken, det finner du her.
http://www.kakefesten.com/temakaker/lynet-mcqueen

Ha en fin ettermiddag/kveld. Klem fra Lillian

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg syns det er koselig om du legger igjen en kommentar :)